设万维读者为首页 万维读者网 -- 全球华人的精神家园 广告服务 联系我们 关于万维
 
首  页 新  闻 视  频 博  客 论  坛 分类广告 购  物
搜索>> 发表日志 控制面板 个人相册 给我留言
帮助 退出
 
哈斯克的博客  
哈斯克  
网络日志正文
阿诺·施瓦辛格对俄罗斯人的演讲 2022-03-18 15:50:43

3月17日,阿诺·施瓦辛格通过推特对俄罗斯人就乌克兰战争发表了9分钟的演讲。对于我的这位多年偶像的精彩演讲,我深表赞同和倾佩,特整理如下。

大家好,谢谢你们和我分享时光。

我通过各种不同的渠道发送这个信息,以联系我亲爱的俄罗斯朋友和在乌克兰服役的俄罗斯士兵。我今天和你说话是因为世界上正在发生的一些不为你们所知的事情......应该知道的可怕的事情。

但在我谈论酷的现实之前,我要先介绍一下我的俄罗斯英雄。1961年,我14岁,一个非常朋友邀请我维也纳观看世界举重锦标赛。当尤里·彼得罗维奇·弗拉索夫赢得世界冠军成为第一个举起200公斤的人时,我就坐在观众席。我的朋友想出办法把我带到了后台。突然间,一个14岁的男孩站在世界上最强壮的男人面前。简直难以置信。他伸出手来和我握手,我是,他的有力完全吞没了我的小男孩的手。而且很友善,对我微笑。我永远不会忘记那一天。

回家之后,我开始练习举重,为了激励自己,我把尤里的照片贴在床头。我父亲让我取下那张照片,换成一个德国或奥地利的英雄。他真的很生气,我们为此多次争吵。他因为在二战中的经历不喜欢俄罗斯人。他在列宁格勒的战斗中伤,他所在的纳粹军队对这座伟大的城市和它的勇敢的人民造成了邪恶的伤害。但我没有把照片拿下来,没有因为尤里·弗拉索夫举什么国旗对我来说并不重要。顺便说一句,我和俄罗斯的关系并不止于此。随着多次为了练健美、拍电影去俄罗斯,并会见我所有的俄罗斯粉丝,关系更加深化了。一次,我又遇到了尤里·弗拉索夫。他当时在莫斯科参加拍摄《红色警探》,这是第一部被允许在红场拍摄的美国电影。他和我在一起呆了一整天。他是那么体贴,那么善良,那么聪明,当然,也非常慷慨。他了我这个漂亮的蓝色咖啡杯从那以后,我每天早上都用这个杯子喝咖啡。

之所以告诉你们这些事情,是因为从14岁起,我就对俄罗斯人民有感情和尊重俄罗斯人民的力量和心灵一直激励着我。这就是为什么我希望你能让我告诉你关于乌克兰战争的真相和那里正在发生的事情。

我明白没有人喜欢听到他们的政府的批评。但是……作为俄罗斯人民的老朋友,我希望你们听一听我的肺腑之言。请允许我提醒你们,我和去年1月6日对美国人民讲话一样,怀着衷心的关切,当时一群疯狂的人袭击了美国国会,试图推翻我们的政府。你看,这样的错误的时刻,我们必须发声你们的政府完全一样。

我知道你们政府告诉你们,这是一场乌克兰去纳粹化的战争。去纳粹化乌克兰吗?这不是事实。乌克兰是一个有犹太总统的国家,一个犹太总统,补充一点,他的父亲的三个兄弟都是被纳粹杀害的。你们瞧,乌克兰并没有发动这场战争民族主义者和纳粹分子也没有。克里姆林宫的当权者发动了这场战争。这不是俄罗斯人民的战争是。事实上,让我来告诉你们,应该知道的是,联合国有141个国家投票认为俄罗斯是侵略者他们呼吁它立即撤军。世界上只有四个国家投票支持俄罗斯。这是一个事实。因为俄罗斯在乌克兰的行动,世界已经转而反对俄罗斯。

整个城市的街区都被俄罗斯的大炮和炸弹夷为平地,其中包括一家儿童医院和一家妇产医院。300万乌克兰人成为难民,主要是妇女、儿童和老人,逃离了他们的国家还有更多的人正设法离开。这是一场人道主义危机。由于其暴行,俄罗斯现在与国际社会隔绝了。

也没有被告知关于这场战争对俄罗斯本身造成的后果的真相。我很遗憾地告诉你,已经有成千上万的俄罗斯士兵被杀了他们被夹在为祖国而战的乌克兰人和为征服而战的俄罗斯领导人之间。大量的俄罗斯备已被摧毁或被遗弃。俄罗斯的炸弹如雨点般地摧无辜平民,这激怒了世界,并对俄罗斯实施了有史以来最严厉的全球经济制裁。战争双方的人都将遭受本不该承受的痛苦。

俄罗斯政府不仅对其公民撒谎,而且对其士兵撒谎。一些士兵被告知他们将与纳粹作战;有些被告知乌克兰人民会像迎接英雄一样迎接他们有些被告知他们只是在进行训练,他们甚至都不知道自己要加入战争;有些被告知他们是为了保护乌克兰的俄罗斯族人。这些没有一句是真的。事实是,俄罗斯士兵面对的是保家卫国的乌克兰人的强烈抵抗。

当我看到婴儿被从废墟中拉出来时,我宁愿我在看的是一部关于第二次世界大战的恐怖纪录片,而不是今天的新闻。

现在让我告诉你们,当我父亲到达列宁格勒时,他对他的政府的谎言抱有热切的期望。当他离开列宁格勒时,他的身体和精神都崩溃了他在痛苦中度过了余生由背部骨折引起的痛苦,弹片带来的总是让他想起那些可怕岁月的痛苦以及负罪感所带来的痛苦。听广播的俄罗斯士兵,你们已经知道我所说的真相已经亲眼看到了。我不想让你像我父亲那样崩溃这不是你的祖父或曾祖父所打过的保卫俄国的战争这是一场非法的战争。你的生命,你躯体,你的未来正在为一场被全世界谴责的毫无意义的战争而牺牲。

现在,对于那些在克里姆林宫的当权者,让我来问你,你为什么要为你自己的野心而牺牲那些年轻人呢?正在说的士兵,记住,1100万俄罗斯人与乌克兰有家庭关系所以你射的每一颗子弹,都一个兄弟或姐妹。每一枚炸弹或每一枚炮弹都不是落在敌人身上,而是在摧毁一个学校、一个医院或一个家

我知道俄罗斯人民并没有意识到这样的事情正在发生因此,我敦促在乌克兰的俄罗斯人和俄罗斯士兵了解你们被告知的宣传和虚假信息请求帮助我传播真相让你们的俄罗斯同胞知道乌克兰正在发生的人类灾难。

对普京总统说:你发动了这场战争你在领导这场战争你可以阻止这场战争

最后,让我向所有一直在街头抗议入侵乌克兰的俄罗斯人传达一个信息全世界都看到了你的勇敢。我们知道你的勇气承受了后果被逮捕了被监禁了们遭到了挫败。你是我的新英雄们拥有弗拉索夫的力量拥有俄罗斯真正的心。

我亲爱的俄罗斯朋友们,愿上帝保佑你们所有人。

 

Hello everybody,and thank you for sharing your time with me.

I am sending this message through various different channels to reach my dear Russian friends and the Russian soldiers serving in Ukraine.I am speaking to you today because there are things that are going on in the world that are being kept from you......terrible things that you should know about.

But before I talk about the harsh realities,let me just tell you about the Russian who became my hero.In 1961,when I was 14 years old,a very good friend of mine invited me to come to Vienna to watch the World Weightlifting Championships.I was in the audience when Yuri Petrovich Vlasov won the World Championship title,becoming the first human being to lift 200 kilograms over his head.Somehow,a friend of mine got me backstage.All of a sudden,there was a 14-year-old boy standing in front of the strongest man in the world.I couldn’t believe it.He reached out to shake my hand,I mean,I still had a boy’s hand.He had this powerful man’s hand that swallowed mine.But he was kind,and he smiled at me.I will never forget that day.Never.

I went home,and I put his photo above my bed to inspire me when I started lifting weights.My father told me to take down that picture,and to find a German or Austrian hero.He got really angry,and we argued back and forth.He didn’t like Russians because of his experience in the Second World War.You see,he was injured at Leningrad where the Nazi army that he was part of did vicious harm to the great city and to its brave people.But I did not take the photograph down,no.Because it didn’t matter to me what flag Yuri Vlasov carried.My connections to Russia didn’t stop there,by the way.Oh,it actually deepened when I traveled there with bodybuilding and for my movies,and met all my Russian fans.And then one of those trips I remember,I met Yuri Vlasov once again.He was in Moscow doing the filming of ‘Red Heat’,which was the first American movie allowed to film in Red Square.Now,he and I spent the whole day together.He was so thoughtful,so kind,and so smart,and of course,very giving.He gave me this beautiful,blue coffee cup.And ever since then,I’ve been drinking my coffee out of it every morning.

Now the reason why I’m telling you all of those things is that ever since I was 14 years old,I’ve had nothing but affection and respect for the people of Russia.The strength and the heart of the Russian people have always inspired me.That is why I hope that you will let me tell you the truth about the war in Ukraine and what is happening there.

No one likes to hear something critical of their government.I understand that.But......as a long time friend of the Russian people,I hope that you will hear what I have to say.And may I remind you that I speak with the same heartfelt concern as I spoke to the American people when there was an attempted insurrection on January 6 last year,when a wild crowd was storming the U.S.Capitol,trying to overthrow our government.You see,there are moments like this that are so wrong,and then we have to speak up.This is exactly the same with your government.

I know that your government has told you that this is a war to denazify Ukraine.Denazify Ukraine?This is not true.Ukraine is a country with a Jewish president,a Jewish president,I might add,whose father’s three brothers were all murdered by the Nazis.You see,Ukraine did not start this war.Neither did nationalists or Nazis.Those in power in the Kremlin started this war.This is not the Russian people’s war.No.As a matter of fact,let me tell you.What you should know is that 141 nations at the U.N.voted that Russia was the aggressor.They called for it to remove its troops immediately.Only four countries in the entire world voted with Russia.That is a fact.See,the world has turned against Russia because of its actions in Ukraine.

Whole city blocks have been flattened by Russian artillery and bombs,including a children’s hospital and a maternity hospital.Three million Ukrainian refugees,mainly women,children,and the elderly,fled their country.And many more are trying to seek to get out.It is a humanitarian crisis.Because of its brutality,Russia is now isolated from the society of nations.

You are also not being told the truth about the consequences of this war on Russia itself.I regret to tell you that thousands of Russian soldiers have been killed.They have been caught between Ukrainians fighting for their homeland,and the Russian leadership fighting for conquest.Massive amounts of Russian equipment have been destroyed or abandoned.The destruction that Russian bombs are raining down upon innocent civilians has so outraged the world that the strongest global economic sanctions ever taken have been imposed on your country.Those who don’t deserve it,on both sides of the war,will suffer.

The Russian government has lied not only to its citizens,but to its soldiers.Some of the soldiers were told they were going to fight Nazis.Some were told that the Ukrainian people would greet them like heroes.And some were told that they were simply going on exercises.They didn’t even know that they were going into war.And some were told that they were there to protect ethnic Russians in Ukraine.None of this is true.The fact is that Russian soldiers have faced fierce resistance from the Ukrainians who want to protect their families and their country.

When I see babies being pulled out of ruins,I think that I’m watching a documentary about the horrors of the Second World War,not the news of today.

Now,let me tell you.When my father arrived in Leningrad,he was all pumped up on the lies of his government.And when he left Leningrad,he was broken,physically and mentally.He lived the rest of his life in pain.Pain from a broken back.Pain from the shrapnel that always reminded him of those terrible years.And pain from the guilt that he felt.To the Russian soldiers listening to this broadcast,you already know much of the truth that I have been speaking.You have seen it with your own eyes.I don’t want you to be broken like my father.This is not the war to defend Russia that your grandfathers or great grandfathers fought.This is an illegal war.Your lives,your limbs,your futures are being sacrificed for a senseless war condemned by the entire world.

Now,to those in power in the Kremlin,let me just ask you,why would you sacrifice those young men for your own ambitions?To the soldiers who are listening to this,remember that eleven million Russians have family connections to Ukraine.So every bullet you shoot,you shoot a brother or a sister.Every bomb or every shell that falls is falling not on an enemy,but on a school or a hospital or a home.

I know the Russian people are not aware such things are happening.So I urge the Russian people and the Russian soldiers in Ukraine to understand the propaganda and the disinformation that you are being told.I sak you to help me spread the truth.Let your fellow Russians know the human catastrophe that is happening in Ukraine.

And to President Putin,I say: You started this war.You are leading this war.You can stop this war.

Let me close with a message to all of the Russians who have been protesting in the streets against the invasion of Ukraine.The world has seen your bravery.We know that you have suffered the consequences of your courage.You have been arrested.You have been jailed.And you have been beaten.You are my new heroes.You have the strength of Yuri Petrovich Vlasov.You have the true heart of Russia.

My dear Russian friends,may God bless you all.

 


浏览(2459) (11) 评论(6)
发表评论
文章评论
作者:哈斯克 回复 太山 留言时间:2022-03-19 13:19:09

施瓦辛格是出生于奥地利的美国著名健美运动员、演员,前加利福利亚州长。

回复 | 0
作者:太山 留言时间:2022-03-19 12:02:32
阿诺·施瓦辛格 是俄罗斯人里, 干什么的?


回复 | 0
作者:哈斯克 回复 幸福剧团 留言时间:2022-03-19 07:02:49
这个演讲我也很感动。很高兴你也喜欢。
回复 | 0
作者:哈斯克 回复 nddy 留言时间:2022-03-19 06:58:29
“正常国家正常人的正常思维”,说得好!
回复 | 0
作者:nddy 留言时间:2022-03-19 02:10:28

施瓦辛格是我喜爱的美国演员,有崇高的道德水平。其演讲稿真情流露朴实无华循循善诱,是正常国家正常人的正常思维,为州长点赞!

回复 | 0
作者:幸福剧团 留言时间:2022-03-19 01:55:26

太棒了!

他的视频传入俄国,很快就有二千万阅读量。

这个演讲非常精彩。

谢谢分享。

回复 | 1
我的名片
哈斯克
注册日期: 2022-03-01
访问总量: 2,895 次
点击查看我的个人资料
Calendar
最新发布
· 阿诺·施瓦辛格对俄罗斯人的演讲
· 今天的乌克兰局势是中方不愿看到
分类目录
【一】
· 阿诺·施瓦辛格对俄罗斯人的演讲
· 今天的乌克兰局势是中方不愿看到
存档目录
2022-03-16 - 2022-03-18
 
关于本站 | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站导航 | 隐私保护
Copyright (C) 1998-2024. CyberMedia Network /Creaders.NET. All Rights Reserved.