设万维读者为首页 万维读者网 -- 全球华人的精神家园 广告服务 联系我们 关于万维
 
首  页 新  闻 视  频 博  客 论  坛 分类广告 购  物
搜索>> 发表日志 控制面板 个人相册 给我留言
帮助 退出
同感的體現  
同感的體現  
https://blog.creaders.net/u/10744/ > 复制 > 收藏本页
网络日志正文
亞洲盃 辛祖FB解畫點解港隊冇份 2017-06-02 00:38:16

图片1.png



巴西裔入籍港腳前鋒辛祖今季為傑誌奪得「三冠王」榮譽,自己亦以21球成為神射手,但剛公布的亞洲盃外圍賽香港隊名單,辛祖榜上無名,令公眾嘩然,港足主帥金判坤已經解釋過原因,周二晚上辛祖於個人facebook發表文章,親自解釋自己沒有球會合約,參加香港隊比賽須承擔很大風險,無奈之下放棄比賽機會。

原文如下:

Dear ones.
I would like to share with you the reason why I will not represent the HK team in this game. I got ready for this game. And I was very happy when I saw my name on the squad list. But in conversation with the HK team I knew that if I had any injuries in training or games at the HK team I would only be entitled to medical treatment. But, this insurance doesn't cover if I have any injuries that make it impossible for me to play for a few months. Because I have not signed a contract with any club yet. So I decide not to risk because I work with my body and there is nothing I know how to do besides playing football. I have a family that depends on me and my work. Although I'm sad to not represent my country, I'm confident that we will have good results with the wonderful team we have.
Sorry
I'm cheering for you HK team
I look forward to represent Hong Kong again in the future, as I am really proud to play for the representative team and it is one of the most important moments in my life.

今次國際賽期,我並不會代表香港隊,而我也希望向大家解釋一下背後的原因。
其實我本已為今次國際賽做好一切準備,看到自己的名字在大軍名單上時,我真的很高興。

但跟港隊溝通的過程中,我才知道若在訓練或比賽的過程中受傷的話,我隻會獲得醫療上的保障。

若我在代表港隊的過程中受傷,而導致長時間未能踢球的話,薪金上並不會有任何保障。
目前我還未跟任何球會簽訂合約,所以最後我選擇不去冒險,因為我的身體是我賴以為生的資本,我也靠踢球去養活我的家人,而除了踢球,我沒有其他技能。

未能代表自己的國家上陣,我實在十分傷心。但我對其他隊友充滿信心,相信港隊仍能取得好成績。

實在十分抱歉。

我會一直支持港隊。

我十分期待未來再度代表港隊,我為披起港隊戰衣而驕傲,代表香港亦是我生命中最重要的時刻。

原文地址:http://hk.on.cc/hk/bkn/cnt/sport/20170530/bkn-20170530220559564-0530_00882_001.html


浏览(335) (2) 评论(0)
发表评论
我的名片
顾揉
注册日期: 2015-12-23
访问总量: 14,863 次
点击查看我的个人资料
Calendar
最新发布
· 長毛的雞蛋能吃嗎
· 吃排毒蔬菜 讓你年輕10歲
· 我城我區:卅間成歷史 老街坊守
· 龍吟虎嘯:媒體數碼業務靠啥競爭
· 專恰弱勢基層 食署冇曬人性
· 本報記者:無爭執 黎突衝前指罵
· 黎座駕先逆駛再切線 警方跟進
分类目录
【世间百态】
· 長毛的雞蛋能吃嗎
· 吃排毒蔬菜 讓你年輕10歲
· 我城我區:卅間成歷史 老街坊守
· 龍吟虎嘯:媒體數碼業務靠啥競爭
· 專恰弱勢基層 食署冇曬人性
· 本報記者:無爭執 黎突衝前指罵
· 黎座駕先逆駛再切線 警方跟進
· 科技園港交所推平台 助科技公司
· 收款案 黎智英助手予長毛李卓人
· 亞洲盃 辛祖FB解畫點解港隊冇份
存档目录
2017-06-01 - 2017-06-28
2017-05-02 - 2017-05-24
2017-04-11 - 2017-04-26
2017-03-19 - 2017-03-30
2016-03-31 - 2016-03-31
 
关于本站 | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站导航 | 隐私保护
Copyright (C) 1998-2024. CyberMedia Network /Creaders.NET. All Rights Reserved.