设万维读者为首页 万维读者网 -- 全球华人的精神家园 广告服务 联系我们 关于万维
 
首  页 新  闻 视  频 博  客 论  坛 分类广告 购  物
搜索>> 发表日志 控制面板 个人相册 给我留言
帮助 退出
卢岩的回忆录  
自己的回忆录以及自己对宗教的研究成果  
https://blog.creaders.net/u/32879/ > 复制 > 收藏本页
网络日志正文
2.9 爸爸和刘团长 Dad and Troupe Leader Liu 2023-07-05 06:28:04

爸爸说:“被你吓的,等会儿再问。”

Dad said, "Scared by you, ask again later."

1)启蒙后的视力测试 Vision Test After Revelation

过了一会儿,妈妈在门口突然大喊:“哎呀妈呀!小卢岩疯啦!”

我爸跑进来,在屋里转了一圈,回身抱住了妈妈,说:“卢岩挺好的,小孩儿不会疯。”

After a while, mom suddenly shouted from the doorway, "Oops, Maya! Little Luyan is crazy!"

My dad ran in, circled around the house, turned back, and hugged my mom, saying, "Luyan is fine, kids don't go crazy."

妈妈说:“刚才,我看他在看箱子上的毛主席语录呢。我想,‘他咋还看见箱子上的字了呢!’ 他发现我来了,看我,像似根本不认识我似的。”

Mom said, “Just now, I saw him reading Chairman Mao's quotes on the box. I thought, ‘How come he can see the words on the box!' He noticed me coming and looked at me as if he didn't recognize me at all.”

我爸说:“他看箱子上的字,有啥奇怪的!”

妈妈说:“他以前看不见。今天下午,我和大姐夫都试验两回了。”

Dad said, "What's so strange about him seeing the words on the box!"

Mom said, "He couldn't see it before. This afternoon, Big Brother and I tested it twice."

我爸说:“这我还真不知到;我试一试!”

爸爸指着箱子上的字或者箱子上放的东西,我都能看清楚了。爸爸说:“你看,卢岩的眼睛没一点儿毛病。你是出现幻觉了。你休息一会儿,我自己做饭。”

Dad said, “I didn't really know that; I'll try!”

Dad pointed to the words on the box or the things he put on the box; all I could see them clearly. Dad said, “Look, there's nothing wrong with Luyan's eyes. You are hallucinating. You rest for a while; I can cook by myself.”

2.9-1.jpg

注2.9-1,启蒙后,我的视力恢复正常了。

Annotation 2.9-1, After revelation, my vision returned to normal.

妈妈自己站在左边的箱子旁边发呆。

我说:“妈妈不生气了。”

Mom stood by herself next to the box on the left and glared.

I said, "Mom does not be angry."

过了一会儿,妈妈笑着问:“卢岩,你刚才说啥?”

我说:“妈妈不说话,爸爸就不生气了。”

妈妈就走向厨房,说:“这回,我听见了。卢岩不傻!卢岩懂事儿了。”

After a while, mom smiled and asked, "Luyan, what did you just say?"

I said, "If Mommy doesn't say anything, Daddy won't get angry."

Mom then walked towards the kitchen and said, "This time, I heard it. Luyan is not a dumb! Luyan understands things."

两人说了一会儿。妈妈说:“我再试试。” 就进来问我:“卢岩,今天下午那个人,你大姨父,是从抚顺来的,是吧?”

我回答:“不知道。”

The two talked for a while. Mom said, "I'll try again." Then she came in and asked me, "Luyan, that man this afternoon, your Uncle Dragon, is from Fushun, isn't he?"

I replied, "I don't know."

妈妈问:“是!抚顺离沈阳很近,你大姨父和你沈阳媳妇住得挺近,是吧?”

我没反应过来。妈妈就把我摁倒在炕上,让我睡觉。

Mom asked, "Yes! Fushun is very close to Shenyang; your Uncle Dragon and your wife in Shenyang live quite close to each other, don't they?"

I didn't respond. Mom then pushed me down on the bed and told me to sleep.

2)爸爸和刘团长的相遇 Dad Met Troupe Leader Liu

妈妈问:“你是在哪里认识那个沈阳老刘(刘团长)的?”

爸爸说:“我是在大虎山的XXX家遇见他的。那时,他问我:‘你住哪儿?’ 我回答:‘青苔萢村。’ 他说:‘唉呀!那你家离羊圈子不远呐!’我回答:‘是!你咋知道羊圈子?’ 他说:‘我在参军前,在东北大学火食科工作;同事王玉山的老家在羊圈子。’ 我说:‘东北大学王玉山是我嫂子的哥哥!’ 他说:‘哦!这可巧了!王玉山,我们都叫他小王,那可是个老实人,办事靠谱。他媳妇李英琴是校医院的护士。我们可熟啦!没事儿时总在一块儿玩。’ 就这样,我们俩聊起来了。”

Mom asked, "Where did you meet that Shenyang Old Liu (i.e., Troupe Leader Liu)?"

Dad said, “I met him at XXX's house in Dahushan town. At that time, he asked me, ‘Where do you live?' I answered, ‘Green Mosses Village.' He said, ‘Aya! Then your house is not far from the Sheepcote Village! I replied, ‘Yes! How do you know about Sheepcote?' He said: ‘Before I joined the army, I worked in the Food department of Northeastern University; my colleague Yushan Wang’s old house is in Sheepcote Village.' I said: ‘Yushan Wang of Northeastern University is my sister-in-law's brother!' He said: ‘Oh! This is a coincidence! Yushan Wang, whom we all called Little Wang, was an honest man who did reliable work. His wife, Yingqin Li, is a nurse at the school hospital. We know each other very well! We always play together when we have nothing to do.' That's how the two of us got to talking.”

妈妈说:“我记得去年你领他到咱们家的时候,你跟我说他不是外人,像似你们很熟似的。”

爸爸说:“我在阜新上高中的时候,刘团长就去看他们几个。那时候我就见过他,但那时我跟他不熟。”

Mom said, "I remember when you led him to our house last year, you told me he wasn't an outsider, like you guys knew each other well."

Dad said, "When I was in high school in Fuxin, Troupe Leader Liu went to see a few of them. I had seen him then, but I didn't know him well then."

妈妈问:“就那么见一面你就记住了?”

爸爸说:“有几次,以前,他们几个跟我说了几次,说:沈阳老刘大哥喜欢你,想和你做亲家。”

Mom asked: "Just so seen once, you remembered?"

Dad said, “A few times, before, a few of them told me a few times, said: Shenyang old Liu big brother (i.e., Troupe Leader Liu) likes you, want to be in-laws with you.”

妈妈说:“那是哪年啊!高中生,还没结婚呢,就谈论结亲家!”

爸爸说:“我当时也觉着奇怪。不过随便唠磕,也不那么稀奇。”

妈妈说:“啊!那倒是,还算熟人。那天你就把他领家来了?”

Mom said, “What year was that! High school students, not even married yet, talking about children marriage contract!”

Dad said, “I thought it was strange then too. But it's not that uncommon to talk about it casually.”

Mom said, “Ah! That's right, quite an acquaintance. You brought him home that day?”

爸爸说:“不是同一天。说做亲家,是我在阜新念高中的时候!把老刘领家那天是他到我们砖厂找我的。他说他是来找转世灵童的。我一听,就说:那我还不能问。他说:我知道你明白,不会乱说。我跟你说实话吧,我没找到。你看,刘团长还挺实在的。”

Dad said: “Not the same day. It was when I was in high school in Fuxin that I said to do children marriage engagement! The day I brought him home was the day he came to our brick factory to see me. He said he was looking for an Incarnate Spiritual Boy (alias Golden Boy). When I heard that, I said, ‘I can't ask yet.’ He said, ‘I know you understand, will not talk nonsense. I'll be honest with you; I didn't find it.’ You see, Troupe Leader Liu is quite honest.”

妈妈说:“他说没找到。那真话假话没区别!随便编制个秘密跟你分享,套套近乎,你就当真了!我去看看小卢岩。”

Mom said: “He said he didn't find it. It makes no difference if it's true or not! Just casually fabricate a secret to share with you, to get intimacy, but you take it seriously! I'm going to check on little Luyan.”

3)刘团长迁走了知情人 Liu Relocated Informers

爸爸问:“睡着没?”

妈妈说:“没睡着,瞪着大眼睛,在那听呢。一说起沈阳媳妇,他的注意力可集中了。”

爸爸叨咕:“也是!我就信了!”

Dad asked: "Is he asleep?"

Mom replied: "Not asleep, eyes are glaringly open, listening there. When it comes to Shenyang wife, his attention can be focused."

Dad muttered, "Yes! I believed him!"

在厨房里,爸爸说:“他现在一阵明白,一阵糊涂。你咋想起跟他说沈阳媳妇了呢?”

妈妈说:“我们下午说话儿的时候提到的。你笑啥?沈阳来信了?”

In the kitchen, Dad said: "He now understands for a while and is confused for a while. Why did you remember to tell him about Shenyang's wife?"

Mom said: "We mentioned it when we were talking this afternoon. Why are you laughing? A letter from Shenyang?"

爸爸说:“看,你一猜,就猜着了!大虎山的XXX跟我说的。沈阳老刘大哥(即刘团长)说,我先给百杨在沈阳找个工作,干两年,挣点儿钱。然后在沈阳边上的农村买个房,比如在新民县的东边。这样他们全家就过来了。我就问,从农村户口变成非农户口不行吗?XXX说,老刘大哥说,沈阳城边上有太多的非农户口,不太好办。我说,不行就算了。XXX说,老刘大哥说,他猜,你不能同意,就让我跟你这么说:大虎山,你们四个都求我办事,就小百杨这事儿办得不理想,真是不好意思。我说,就我这事儿难办。XXX说,老刘大哥说,以后再给你想办法。”

Dad said: "See, when you guessed, you guessed! XXX from Dahushan told me. Troupe Leader Liu said, ‘I will first find a job for Baiyang in Shenyang, work for two years, earn some money. Then he'll buy a house in a countryside near Shenyang, like in the east of Xinmin County. Then the whole family would come over.’ I asked if it would be possible to change from an Agricultural Registration to a non-Agricultural Registration? XXX said that Troupe Leader Liu said that there were too many non-agricultural registrations in the suburbs of Shenyang. It would not be easy to do so. I said, ‘No, forget it.’ XXX said, ‘Troupe Leader Liu said, he guessed that you can not agree, let me tell you this way: in Dahushan, all four of you asked me to do something, but only little Baiyang’s asking is not done ideally, I am really sorry.’ I said, ‘I'm the only thing difficult to do.’ XXX said, ‘Troupe Leader Liu said, later, he will think of another way for you."

妈妈问:“那你为啥不同意?”

爸爸说:“沈阳周边农村的房子比咱这儿贵,咱这儿卖那儿买,得添钱,所以老刘才这么说。我在沈阳工作,你带着两个孩子自己过,多难啊!”

Mom asked: "Then why don't you agree?"

Dad said, "The houses in the rural areas around Shenyang are more expensive than ours, and we have to pay more money to sell here and buy there, so that's why Troupe Leader Liu said so. I work in Shenyang, you with two children to live by yourself, how difficult!"

妈妈说:“也是!但这也算人家给办事儿了,也算你没白忙。那他们仨咋都办成了呢?他们仨和你啥关系?”

爸爸说:“在大虎山我的高中朋友中,我们四个是一个朋友圈儿。他们仨家里的都是城镇户口。这回全都搬到沈阳去了。”

Mom said, "Yes! But this count as he helped you, and it's a good thing that you didn't do it for nothing. So how come all three of them did it? What's their relationship to you?"

Dad said, “Among my high school friends in Dahushan town, the four of us are a circle of friends. Their three families all are Urban Registration; this time all moved to Shenyang.””

妈妈又问:“都是那个沈阳老刘给整的?”

爸爸说:“都是老刘给整的!这老刘还真厉害,还挺帮忙。”

Mom asked again: "Is it all done by that Troupe Leader Liu?"

Dad said: "It was all done by him! This Troupe Leader Liu is really awesome and very helpful."

过了一会儿,妈妈又说:“我看那个老刘可能是黑社会的。”

爸爸问:“你咋想起来说这个?”

After a while, mom added, "I think that Troupe Leader Liu might be a triad member."

Dad asked, "Why did you remember to say that?"

妈妈说:“找转世灵童做转世活佛,他想干什么!另外,几个月里,他就把他们三家全迁到沈阳去了。三家人,得需要四、五个工作吧,再加找房子,给孩子联系上学,那老刘咋就那么能耐呢!他肯定是有一伙人:违法事儿互相帮着隐瞒,不违法的互相捧,伙儿穿裤子,结伙成派。”

Mom said: "Searching a Gold Boy for creating a Living Buddha, what does he want to do? In addition, within a few months, he moved all three families to Shenyang. The three families must have needed four or five jobs, plus looking for houses, contacting children to go to schools, how can he be so capable! He must have a group of people: helping each other hide illegal things, complimenting each other if they are not illegal, wearing pants together, and forming a clique."

爸爸说:“这是肯定的,也不算特殊啊!”

妈妈说:“那他们这么大胆地干,我看危险,早晚让人家给抓起来。”

Dad said: "That's for sure, and it's not special!"

Mom said: "Then they do it so boldly, I see the danger, sooner or later people will get arrested."

爸爸说:“你说的有道理。”

妈妈说:“反正他们仨都走了,丢人也没人知道了!以后咱就不跟他们联系了。”

爸爸说:“那我就告诉大虎山的XXX,别再让老刘费心了。张嘴就求人家帮忙,也没脸面再见人家了。”

Dad said: "You have a point."

Mom said: "Anyway, all three of them are gone, and no one knows about the disgrace! We won't contact them from now on."

Dad said: "Then I'll tell XXX at Dahushan not to bother Troupe Leader Liu anymore. First time opening my mouth is begging for their help, I don't have the face to see them again."

4)福 Fortune

2.9-2.jpg

一天,我自己在炕上坐着,忽然发现刘健君送给我的玩具,那个黄色陀螺和红色的华丽棒,就放在对面的箱子上,想去拿。屋里没人的时候,我努力很久鼓起勇气,才自己从炕上爬下到屋子的地上。可是由于害怕,立刻爬回到了炕上。我再次鼓起勇气,第二次下到屋地上,朝着箱子走一、两步,被吓得立刻跑回来,爬到炕上。几次尝试之后,我才搬凳子,爬上凳子,拿到箱子上的玩具,感觉自己成了真正的大英雄,兴奋极了。

One day, sitting by myself on the kang, I suddenly realized that the toys Liu Jianjun had given me, the yellow gyroscope, and the gorgeous red stick, were sitting on the box across the room, and I wanted to go and get them. When no one was in the house, I tried for a long time to gather courage before I climbed down from the bed to the floor of the house. However, being afraid, I immediately climbed back onto the bed. I got up my courage again and went down to the floor of the house for the second time and took a step or two towards the box, but I was so scared that I immediately ran back and climbed back up to the bed. After several attempts, I was able to move the stool, climb up the stool, and get the toy on the box, feeling excited that I had become a real hero.

↪️返回第2章《启蒙》的目录↪️Return to Catalog of Chapter 2 Revelation


浏览(1755) (4) 评论(0)
发表评论
我的名片
卢岩 ,54岁
来自: 加拿大
注册日期: 2023-06-20
访问总量: 615,398 次
点击查看我的个人资料
分类目录
【11-18 佛学概论 Introduction t】
· 16 道谛 Path Crux
· 15 灭谛 Salvation Crux
· 14 集谛 Aggregate Crux
· 13 苦谛 Bitter Crux
· 12 禅 Meditation
· 11 生命之树 Tree of Life
【1-10 卢岩的回忆录】
· 10 宿命通 Fate Through
· 9 青中年 Middle Age
· 8 死不瞑目
· 7 东北大学
· 6 沈阳和平房产局
· 5 辽宁分院 Liaoning Branch
· 4 少青年 Youth
· 3 肉眼通 Flesh Eye Through
· 2 启蒙 Revelation
· 1 娃娃婚约 Children Marriage C
【太阳石文件夹】
· 18.2 风劫 Wind Catastrophe
· 18.1.6 金童
· 18.1.5 第一颗太阳
· 18.1.4 诏告天下
· 18.1.3 裸体婚礼
· 18.1.2 舍利王求婚
· 18.1.1 貌合神也合
· 18.1 虎劫 Tiger Catastrophe
【佛学文件夹】
· 16.10 法云地 Juristic Clouds H
· 16.9 善慧地 Benevolent Gnosis
· 16.8 不动地 Immovability Heart
· 16.7 远行地 Hike heartland
· 16.6 现前地 Manifestation Hear
· 16.5 难胜地 Onerous Heartland
· 16.4 焰慧地 Flaming Gnosis Hea
· 16.3 发光地 Glory Heartland
· 16.2 离垢地 Leaving Filth Hear
· 15.3.6 暇满人身 Leisure Fulfil
【回忆录文件夹】
· 5.3 威仪路 Majesty Road
· 5.1 性格测试 Personality Test
· 10.10 灵魂转世的本质 Nature of
· 10.9 三位一体 Godly Trinity
· 10.8 神的外貌 Godly Appearance
· 10.7 宿命智 Fate Intelligence
· 10.6 治疗心理疾病的原则 Princi
· 10.5 宿命通 Fate Through
· 10.4 刘团长的遗言 Troupe Leade
· 10.3 去找刘健君结婚 Went to Ma
【垃圾箱】
· 18 太阳石 The Sun Stone
· 17 金刚经释 Philosopher-Stone
· 16 道谛 Path Crux
· 15 灭谛 Salvation Crux
· 5.3 威仪路
· 14 集谛 Aggregate Crux
· 12.3 四空定 Four Empty Stillne
· 11.6.2 等流果 Equally Stream F
· 11.5 四食谛 Four Foods Crux
· 11.4.5 识蕴 Sense Node
 
关于本站 | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站导航 | 隐私保护
Copyright (C) 1998-2024. CyberMedia Network /Creaders.NET. All Rights Reserved.